Arxiu de la categoria: Uncategorized

L’AAPSIB reprén l’atenció urològica en els campaments de refugiats

La Comissió d’Urologia de l’Associació d’Amics del Poble Sahrauí de les Illes Balears torna a viatjar als campaments de refugiats per complir amb un nou programa de visites i intervencions quirúrgiques urològiques en els campaments de refugiats de Tindouf.

El projecte urològic és un dels projectes més consolidats de l’Associació. De fet, ja són 34 anys que diferents equips de professionals, encapçalats per l’uròleg Joan Antoni Pascual, acompleixen aquesta gran tasca. Es tracta d’un projecte que compta amb el finançament de la Direcció General de Cooperació del Govern de les Illes Balears i, des del 2002, amb el recolzament de l’IB-Salut a través d’un conveni de col·laboració.

Houssein Brahim Amadour

Comunicat de la Lliga per a la protecció dels presos sahrauís a les presons marroquines:

“Deportación de presos civiles saharauis.

El jueves 23 de marzo de 2023, la delegación general de la administración penitenciaria marroquí deportó a dos prisioneros civiles saharauis, del grupo de estudiantes que estaban en huelga de hambre desde el 20 de febrero, a la prisión local de la ciudad de Safi – Marruecos.

Y según los datos obtenidos por la liga para la protección de los presos saharauis en las prisiones marroquíes sobre la cuestión de la deportación practicada contra Houssein Brahim Amaadour ayer, jueves 23 de marzo de 2023, desde la prisión local Ait Melloul 1 a la prisión local Asfi, que coincide con el día 33 de la huelga de hambre indefinida tras la difusión de un audio grabado por este último, mediante el cual responsabiliza plenamente al Estado marroquí de las consecuencias de la huelga de hambre.

En el mismo contexto, el preso civil saharaui, Abdelmoula Elhafidi, fue deportado de la prisión local de Aït Melloul 1 a la prisión local de Safi, en condiciones muy duras y humillantes, contrariamente a los compromisos asumidos por la Delegación General Penitenciaría Marroquí. Administración, durante la suspensión por parte de éste último de la huelga de hambre del 07 de marzo de 2023.

Cabe señalar que el grupo de estudiantes de presos civiles saharauis inició una huelga de hambre indefinida el 20 de febrero de 2023 en la prisión local de Aït Melloul 1, para denunciar los juicios injustos de los que fueron víctimas y exigir su justo derecho a ser trasladados. cerca de donde viven sus familias, además de mejorar sus condiciones de detención.

Liga para la protección de los presos saharauis en las prisiones marroquíes.

El Aaiun ocupado/ Sáhara Occidental”

LEJSARA, una història dos mons

Avui dijous 14 de juliol es projecta a l’Espai Suscultura de Palma (carrer Miquel Campllonch núm. 33) el documental LEJSARA, una història dos mons, que narra les vivències d’una nina sahrauí participant del programa Vacances en Pau de Mallorca. Us el recomanam.

A l’acte hi assistiran els directors de la pel·lícula, Rubén Capilla i Marc Ferrà. Començarà a les 20:30h.